Zajíždění
Zajíždění
Zdravím hoši. Ve středu si jedu pro nového mazla 1.4 sedana a při té příležitosti bych se chtěl zeptat, zda a jak jste zajížděli motor v prvopočátku a případně měnili jste hned po zajetí olej? Pokud to tu někde na fóru je, tak se omlouvám. Předem děkuji za odpověď.
Fiat Tipo Italia / 1.4 70kw / sedan / r.v. 2020
Re: Zajíždění
Zajímalo by to i mě. Ale asi co člověk to názor. Já to budu cca do dvou tisíc jen tak lechtat a pak až asi si dovolím jít přes 3000 otáček.
- Dawid
- Moderátor
- Reactions:
- Příspěvky: 2154
- Registrován: 12 úno 2019 19:58
- Bydliště: Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zajíždění
Do dvou tisic je malo. Pri zajizdeni se vyhnout tahani vleku, vysokym otackam jinak jezdit normálně. Vsechny rezimy jizdy.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Re: Zajíždění
Díky za rady. Pro zajímavost: při přejímce vozu mi pán v autosalonu doporučil do 2000km lehkou nohu a pak pomalu zvyšovat zátěž.
Fiat Tipo Italia / 1.4 70kw / sedan / r.v. 2020
- chrener
- Moderátor
- Reactions:
- Příspěvky: 729
- Registrován: 04 bře 2020 09:48
- Bydliště: Košice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zajíždění
Nazdar,
Tak čo sa týka zábehu, riešil som to do 1000km, formou takou, že jazdil som viacmenej normálne, no nenakladal som mu plný kotol, nevytáčal a nepodtáčal som motor. Hlavne som radil podľa sluchu a nie podľa GSI. Po 1000km menili olej. Potom som auto začal užívať bez obmedzení a pravidelne som ho prehnal niekedy vyslovene športovou jazdou. Je všeobecne známe že tieto motory potrebujú otáčky a pri opatrnom užívaní zlenivejú a potom je ťažké ich dostať do kondície... To bol presne prípad manželkinej 500L. Kúpil som ju od pána, kde jeho manželka bez VP dostala auto darom na okrúhle narodeniny a ako zámienku pre VP... Samozrejme auto ostalo v garáži a jazdilo sporadicky... Kúpil som ho ako skoro 4-ročné s nájazdom pod 10000km.
Ten motor sa nechcel prevaliť cez 4000 ot/min. pričom hučal a vibroval, až som mal podozrenie na skočený rozvod. Nechcite vedieť čo som mu nakladal aby sa ako tak rozchodil ale podarilo sa... Jazdí to v pohode, nemá problém s vytáčaním, olej nežere...
Tak čo sa týka zábehu, riešil som to do 1000km, formou takou, že jazdil som viacmenej normálne, no nenakladal som mu plný kotol, nevytáčal a nepodtáčal som motor. Hlavne som radil podľa sluchu a nie podľa GSI. Po 1000km menili olej. Potom som auto začal užívať bez obmedzení a pravidelne som ho prehnal niekedy vyslovene športovou jazdou. Je všeobecne známe že tieto motory potrebujú otáčky a pri opatrnom užívaní zlenivejú a potom je ťažké ich dostať do kondície... To bol presne prípad manželkinej 500L. Kúpil som ju od pána, kde jeho manželka bez VP dostala auto darom na okrúhle narodeniny a ako zámienku pre VP... Samozrejme auto ostalo v garáži a jazdilo sporadicky... Kúpil som ho ako skoro 4-ročné s nájazdom pod 10000km.
Ten motor sa nechcel prevaliť cez 4000 ot/min. pričom hučal a vibroval, až som mal podozrenie na skočený rozvod. Nechcite vedieť čo som mu nakladal aby sa ako tak rozchodil ale podarilo sa... Jazdí to v pohode, nemá problém s vytáčaním, olej nežere...
ALFAROMEO Stelvio Quadrifoglio Verde 2.9BiTURBO 375KW Q4 Vesuvio
-
- Nováček
- Reactions:
- Příspěvky: 3
- Registrován: 20 kvě 2024 19:32
Re: Zajíždění
Vravi sa ze davat mu zataz, nevytacat zbytocne,, a idealne nie ustalenou jazdou
samozrejme nedavat mu plny plyn nonstop
samozrejme nedavat mu plny plyn nonstop