Sitko mazania turba 1.4 T-Jet

Motor, převodovka, cukání...
Odpovědět
Uživatelský avatar
chrener
Moderátor
Moderátor
Reactions:
Příspěvky: 733
Registrován: 04 bře 2020 09:48
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Sitko mazania turba 1.4 T-Jet

Příspěvek od chrener »

V tomto zvláštnom čase korony a Vianoc je dostatok času na brázdenie článkami po webe. A tak som našiel aj tento nešvár, ktorý má väčšinou na svedomí mŕtve turbo... Ide o sitko v holendri č.7 obrázka. Jeho nahradenie je možné pomocou holendra č.8. Na fotografiách je vidieť rozdiel v oboch holendroch a aj zanesenie sitka, čo má za následok nedostatočné mazanie turba... preto odporúčam sitko odstrániť, alebo nahradiť holendrom bez sitka a olej meniť každých max 10000km! Fotky pre porovnanie a rozpis dielov...
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Obrázek
ALFAROMEO Stelvio Quadrifoglio Verde 2.9BiTURBO 375KW Q4 Vesuvio
Uživatelský avatar
Jirka Mirror
Junior
Junior
Reactions:
Příspěvky: 137
Registrován: 04 lis 2020 17:38

Re: Sitko mazania turba 1.4 T-Jet

Příspěvek od Jirka Mirror »

Na tohle téma jsem narazil na polském foru a je tam o tom dost napsáno.
Závěr z toho je měnit nejdéle po 40tis.km ,ale sítko nechávat aby se nějaká hrubší nečistota nedostala do turba.
A ještě jedna poznámka to šroubení ze sítkem je údajně v tom šroubu dole ve filtru,ale sám jsem to neměl venku tak nevím jestli to tak je doopravdy.
Když koukám na ty obrázky tak logický by bylo mít ten šroub ze sítkem dole ve filtru,protože tlak oleje ho bude pěkně roztahovat do toho vývrtu ve šroubu.
Když bude nahoře tak ho tlak oleje bude bortit a tlačit směrem do turba.
Fiat Tpo 1,4Tjet HB Mirror
modrá Venezia
Uživatelský avatar
Scharf
Nováček
Nováček
Reactions:
Příspěvky: 14
Registrován: 31 pro 2019 18:16

Re: Sitko mazania turba 1.4 T-Jet

Příspěvek od Scharf »

měnit po 40km co? Ten šroub se sítkem?
Uživatelský avatar
chrener
Moderátor
Moderátor
Reactions:
Příspěvky: 733
Registrován: 04 bře 2020 09:48
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Re: Sitko mazania turba 1.4 T-Jet

Příspěvek od chrener »

Ja som olej menil v autorizáku 2x: 1x po 1000km a potom pri 15000km...
Odvtedy si mením sám, pri 30000 a 40000km. Teraz mám 43000km...
Sitko najprv skontrolujem a vyistím alebo rovno vyhodím . uvidím podľa stavu...
Rovnako tak skontrolujem sitko MultiAiru...
Doteraz som o tom nevedel, no mysím, že to ete do 50000 vydrží...
Obrázek
ALFAROMEO Stelvio Quadrifoglio Verde 2.9BiTURBO 375KW Q4 Vesuvio
Paaulooss
Nováček
Nováček
Reactions:
Příspěvky: 31
Registrován: 16 črc 2022 20:33

Re: Sitko mazania turba 1.4 T-Jet

Příspěvek od Paaulooss »

Za mě vyhodit sítko ze šroubu a hotovo. Bordel se tam teoreticky nemá jak dostat protože všechen olej z čerpadla jde přes olejový filtr, včetně mazání turba.

Osobně bych se spíš bál, že se rozpadne to plastové sítko a vlítne do mazání turba samo o sobě.

Předchozí Tjety sítka ve šroubech pro mazání turba taky neměly a jediný problém s turbem bylo praskání horkých skříní kolem obtokového ventilu.



Tímto nikomu nechci radit co má dělat a pouze sděluji svůj názor :)
WarMacher
Nováček
Nováček
Reactions:
Příspěvky: 3
Registrován: 19 led 2022 23:32

Re: Sitko mazania turba 1.4 T-Jet

Příspěvek od WarMacher »

Ahojte, mám najazdených 100000 tak som holender demontoval aby som skontroloval sitko , nebola to ziadna katastrofa , prefukal som ho cisticom na brzdy a dal naspet. Olej menim kazdych 12000 a podla stavu sitka by ho stacilo kludne vymenit pri 200 000 a hotovo , alebo dat rovno ten hollander bez sitka.
Odpovědět