Sitko mazania turba 1.4 T-Jet
- chrener
- Moderátor
- Reactions:
- Příspěvky: 733
- Registrován: 04 bře 2020 09:48
- Bydliště: Košice
- Kontaktovat uživatele:
Sitko mazania turba 1.4 T-Jet
V tomto zvláštnom čase korony a Vianoc je dostatok času na brázdenie článkami po webe. A tak som našiel aj tento nešvár, ktorý má väčšinou na svedomí mŕtve turbo... Ide o sitko v holendri č.7 obrázka. Jeho nahradenie je možné pomocou holendra č.8. Na fotografiách je vidieť rozdiel v oboch holendroch a aj zanesenie sitka, čo má za následok nedostatočné mazanie turba... preto odporúčam sitko odstrániť, alebo nahradiť holendrom bez sitka a olej meniť každých max 10000km! Fotky pre porovnanie a rozpis dielov...
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
ALFAROMEO Stelvio Quadrifoglio Verde 2.9BiTURBO 375KW Q4 Vesuvio
- Jirka Mirror
- Junior
- Reactions:
- Příspěvky: 137
- Registrován: 04 lis 2020 17:38
Re: Sitko mazania turba 1.4 T-Jet
Na tohle téma jsem narazil na polském foru a je tam o tom dost napsáno.
Závěr z toho je měnit nejdéle po 40tis.km ,ale sítko nechávat aby se nějaká hrubší nečistota nedostala do turba.
A ještě jedna poznámka to šroubení ze sítkem je údajně v tom šroubu dole ve filtru,ale sám jsem to neměl venku tak nevím jestli to tak je doopravdy.
Když koukám na ty obrázky tak logický by bylo mít ten šroub ze sítkem dole ve filtru,protože tlak oleje ho bude pěkně roztahovat do toho vývrtu ve šroubu.
Když bude nahoře tak ho tlak oleje bude bortit a tlačit směrem do turba.
Závěr z toho je měnit nejdéle po 40tis.km ,ale sítko nechávat aby se nějaká hrubší nečistota nedostala do turba.
A ještě jedna poznámka to šroubení ze sítkem je údajně v tom šroubu dole ve filtru,ale sám jsem to neměl venku tak nevím jestli to tak je doopravdy.
Když koukám na ty obrázky tak logický by bylo mít ten šroub ze sítkem dole ve filtru,protože tlak oleje ho bude pěkně roztahovat do toho vývrtu ve šroubu.
Když bude nahoře tak ho tlak oleje bude bortit a tlačit směrem do turba.
Fiat Tpo 1,4Tjet HB Mirror
modrá Venezia
modrá Venezia
- chrener
- Moderátor
- Reactions:
- Příspěvky: 733
- Registrován: 04 bře 2020 09:48
- Bydliště: Košice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Sitko mazania turba 1.4 T-Jet
Ja som olej menil v autorizáku 2x: 1x po 1000km a potom pri 15000km...
Odvtedy si mením sám, pri 30000 a 40000km. Teraz mám 43000km...
Sitko najprv skontrolujem a vyistím alebo rovno vyhodím . uvidím podľa stavu...
Rovnako tak skontrolujem sitko MultiAiru...
Doteraz som o tom nevedel, no mysím, že to ete do 50000 vydrží...
Odvtedy si mením sám, pri 30000 a 40000km. Teraz mám 43000km...
Sitko najprv skontrolujem a vyistím alebo rovno vyhodím . uvidím podľa stavu...
Rovnako tak skontrolujem sitko MultiAiru...
Doteraz som o tom nevedel, no mysím, že to ete do 50000 vydrží...
ALFAROMEO Stelvio Quadrifoglio Verde 2.9BiTURBO 375KW Q4 Vesuvio
Re: Sitko mazania turba 1.4 T-Jet
Za mě vyhodit sítko ze šroubu a hotovo. Bordel se tam teoreticky nemá jak dostat protože všechen olej z čerpadla jde přes olejový filtr, včetně mazání turba.
Osobně bych se spíš bál, že se rozpadne to plastové sítko a vlítne do mazání turba samo o sobě.
Předchozí Tjety sítka ve šroubech pro mazání turba taky neměly a jediný problém s turbem bylo praskání horkých skříní kolem obtokového ventilu.
Tímto nikomu nechci radit co má dělat a pouze sděluji svůj názor
Osobně bych se spíš bál, že se rozpadne to plastové sítko a vlítne do mazání turba samo o sobě.
Předchozí Tjety sítka ve šroubech pro mazání turba taky neměly a jediný problém s turbem bylo praskání horkých skříní kolem obtokového ventilu.
Tímto nikomu nechci radit co má dělat a pouze sděluji svůj názor
Re: Sitko mazania turba 1.4 T-Jet
Ahojte, mám najazdených 100000 tak som holender demontoval aby som skontroloval sitko , nebola to ziadna katastrofa , prefukal som ho cisticom na brzdy a dal naspet. Olej menim kazdych 12000 a podla stavu sitka by ho stacilo kludne vymenit pri 200 000 a hotovo , alebo dat rovno ten hollander bez sitka.