Ahojte!
Postupom času sa u každého majiteľa motora 1.6MTJ objaví hláška Insufficient Oil Pressure aneb Nedostatočný Tlak Oleja...
Zvyčajne ráno pri prvom štarte, resp. po dlhšom státí. Problém je globálny skrz naskrz všetkými MTJ motorizáciami nielen Tipa, ale proste celého FCA.
Ako v takomto prípade býva zvykom, problém spôsobuje tá najlacnejšia súčiastka - teda gumené profilové tesnenie sania príruby olejového čerpadla voči saciemu košu na olejovej vani... Vplyvom teploty oleja degraduje gumený golier na tesnení čím dochádza ku netesnosti - olejové čerpadlo prisáva vzduch. To spôsobuje nedostatočný tlak oleja a hlavne neskoré natlakovanie systému mazania po štarte kvôli zavzdušneniu čerpadla.
Hrozí zadretie motora!
Oprava je pomerne zložitá prípadne zložitejšia. Sú dva typy čerpadiel: s regulátorom a bez. Kto má s regulátorom tlaku odporúčam vymaniť celé čerpadlo, kto má bez, postačí vymaniť tesnenie.
Stačí zhodiť olejovú vaňu...
Insufficient Oil Pressure 1.6 MTJ
- chrener
- Moderátor
- Reactions:
- Příspěvky: 737
- Registrován: 04 bře 2020 09:48
- Bydliště: Košice
- Kontaktovat uživatele:
Insufficient Oil Pressure 1.6 MTJ
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
ALFAROMEO Stelvio Quadrifoglio Verde 2.9BiTURBO 375KW Q4 Vesuvio
- chrener
- Moderátor
- Reactions:
- Příspěvky: 737
- Registrován: 04 bře 2020 09:48
- Bydliště: Košice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Insufficient Oil Pressure 1.6 MTJ
Takže môj prípad - čerpadlo bez regulátora - vymenené iba tesnenie a zmena je okamžitá!
Kontrolka zhasína ihneď po spustení štartéra aj ráno...
Túto prácu som si naplánoval popri výmene rozvodov a oleja v motore - pre prípad ak by trebalo meniť celé čerpadlo (rozvody musia v takom prípade dole).
Kontrolka zhasína ihneď po spustení štartéra aj ráno...
Túto prácu som si naplánoval popri výmene rozvodov a oleja v motore - pre prípad ak by trebalo meniť celé čerpadlo (rozvody musia v takom prípade dole).
ALFAROMEO Stelvio Quadrifoglio Verde 2.9BiTURBO 375KW Q4 Vesuvio