Řazení zpátečky
Řazení zpátečky
Zdravím.
Nestává se někomu občas při řazení zpátečky, že to jde přes zuby??
A, ano mám spojku až na podlaze, a ze zbytkem rychlostí se to nestává.
Spojka neklouže, bere v polovině, atd - najeto 41t.
Máte s tím nějaké zkušenosti?
Mám nechat vyměnit olej v převodovce?
Nestává se někomu občas při řazení zpátečky, že to jde přes zuby??
A, ano mám spojku až na podlaze, a ze zbytkem rychlostí se to nestává.
Spojka neklouže, bere v polovině, atd - najeto 41t.
Máte s tím nějaké zkušenosti?
Mám nechat vyměnit olej v převodovce?
Re: Řazení zpátečky
Jsem zvědav na ostatní, ale taky se mi to děje. Pravidelně pokud nastartuju a chci hned řadit zpátečku, škrtne to. Pokud podržím spojku 2-3 vteřiny je to v pohodě. Motor 1.0, 5st. převodovka. Najeto 2tis, takže třeba spojkou by to být nemělo.
Fait Stilo MW 1.6 16V
Fiat Marea Weekwnd 1.6 16V
Fiat Croma 2.0ie
Fiat Croma 2.0 CHT
Fiat Marea Weekwnd 1.6 16V
Fiat Croma 2.0ie
Fiat Croma 2.0 CHT
- Dawid
- Moderátor
- Reactions:
- Příspěvky: 2154
- Registrován: 12 úno 2019 19:58
- Bydliště: Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Řazení zpátečky
Občas se to stane... 2x šlápnout spojku. Zpátečka není synchronizována, jsem slyšel.
Re: Řazení zpátečky
Ahoj, nechci být netaktní, ale co si přečíst návod k obsluze vozidla. Kapitola "Startování motoru a jízda s vozidlem", kde se píše "S motorem v chodu je nutno před zařazením zpáteční rychlosti počkat alespoň 2 sekundy se sešlápnutým spojkovým pedálem na doraz, aby se nepoškodila ozubení a aby nerachotily převody." Pokud tedy při manévrech na parkovišti řadíte rychle jako v akčním filmu, tak zuby trpí snad v každém autě, zpátečka není synchronizovaná jako dopředné rychlosti. Není to závada, ale vlastnost převodovky a chce to chvilku počkat po rozpojení spojky.
Fiat Tipo Kombi MY21 1,0 T FireFly 100k LIFE
Re: Řazení zpátečky
Takže to, že jsem intuitivně podržel dýl spojku, jsem vlastně dělal správně a v souladu s návodem.
Fait Stilo MW 1.6 16V
Fiat Marea Weekwnd 1.6 16V
Fiat Croma 2.0ie
Fiat Croma 2.0 CHT
Fiat Marea Weekwnd 1.6 16V
Fiat Croma 2.0ie
Fiat Croma 2.0 CHT
Re: Řazení zpátečky
Ano stává. Možná už dva roky- ne furt ale docela často. Podotýkám měl jsem nešvar opírat si nohu o pedál spojky když jsem stál třeba na červené. Dostal jsem za vyučenou a myslím, že už to nedělám, jenže mám nalítáno 60k a už mi občas přes zuby jde dvojka. nebo jakoby tam nedocvakla. Asi měsíc zpátky jsem měl auto v servisu na výměnu oleje filtrů klimu a kontrolu brzd- podotýkám no name protože s jediným značkovým v Ově jsem nebyl spokojený( tudíž mi asi padá záruka), i když chodím pravidelně...a tam mi říkali že už mi ta spojka docela odchází..takže se chci zeptat jestli odcházející spojka může opravit třeba jen výměna vypínacího ložiskaresp mechanismu nebo je třeba měnit i setrvačník lamelu atd zkrátka komplet- což znamená i následnou geometrii..?
Foligno
Re: Řazení zpátečky
Ty bláho...netušil jsem Jo a nevím teda jak vy, ale dáváte na názor pana Vaculíka, nebo jedete podle návodu Press clutch fully? Vaculík říká startovat bez sešlápnuté spojky, vydrží pak déle.jklupak píše: ↑15 kvě 2024 11:52Ahoj, nechci být netaktní, ale co si přečíst návod k obsluze vozidla. Kapitola "Startování motoru a jízda s vozidlem", kde se píše "S motorem v chodu je nutno před zařazením zpáteční rychlosti počkat alespoň 2 sekundy se sešlápnutým spojkovým pedálem na doraz, aby se nepoškodila ozubení a aby nerachotily převody." Pokud tedy při manévrech na parkovišti řadíte rychle jako v akčním filmu, tak zuby trpí snad v každém autě, zpátečka není synchronizovaná jako dopředné rychlosti. Není to závada, ale vlastnost převodovky a chce to chvilku počkat po rozpojení spojky.
Foligno
Re: Řazení zpátečky
Moje tipo třeba nenastartuje pokud neni sešlápnuta spojka..
Fiat Tipo combi 1.4 95k rv. 2017
Re: Řazení zpátečky
Na bejvalím autě, rok výroby 2000, sem Vždycky startoval se sešlápnutou spojkou a vydržela původní a nájezd 325 000 km. Takže co by člověk chtěl víc?
Re: Řazení zpátečky
Když nejde zařadit zpátečka... Možná si stačí položit otázky:
- nemám zrovna zataženou ruční brzdu?
- nestojím na brzdě?
Když je auto zabržděné, tak se ozubená kola proti sobě nemůžou ani trochu pohnout a nezapadnou.
Stačí většinou odbrzdit a alespoň "velmi málo" pohnout autem, aby se zuby proti sobě pohnuly...a zpátečka je tam.
Occamova břitva - nejjednodušší řešení bývá to správné...
Podle mě se i ta synchronizace musí trochu pohnout...
- nemám zrovna zataženou ruční brzdu?
- nestojím na brzdě?
Když je auto zabržděné, tak se ozubená kola proti sobě nemůžou ani trochu pohnout a nezapadnou.
Stačí většinou odbrzdit a alespoň "velmi málo" pohnout autem, aby se zuby proti sobě pohnuly...a zpátečka je tam.
Occamova břitva - nejjednodušší řešení bývá to správné...
Podle mě se i ta synchronizace musí trochu pohnout...
- Dawid
- Moderátor
- Reactions:
- Příspěvky: 2154
- Registrován: 12 úno 2019 19:58
- Bydliště: Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Řazení zpátečky
Vaculík ať si říká co chce, ale moje tě bez spojky nepustí. Ale vím, že třeba Tipo, který má ukazatel rychlostí a tedy i senzor neutrálu tě pustí.Foligno píše: ↑04 čer 2024 17:09Ty bláho...netušil jsem Jo a nevím teda jak vy, ale dáváte na názor pana Vaculíka, nebo jedete podle návodu Press clutch fully? Vaculík říká startovat bez sešlápnuté spojky, vydrží pak déle.jklupak píše: ↑15 kvě 2024 11:52Ahoj, nechci být netaktní, ale co si přečíst návod k obsluze vozidla. Kapitola "Startování motoru a jízda s vozidlem", kde se píše "S motorem v chodu je nutno před zařazením zpáteční rychlosti počkat alespoň 2 sekundy se sešlápnutým spojkovým pedálem na doraz, aby se nepoškodila ozubení a aby nerachotily převody." Pokud tedy při manévrech na parkovišti řadíte rychle jako v akčním filmu, tak zuby trpí snad v každém autě, zpátečka není synchronizovaná jako dopředné rychlosti. Není to závada, ale vlastnost převodovky a chce to chvilku počkat po rozpojení spojky.
Re: Řazení zpátečky
@Dawid má pravdu, můžu startovat podle Vaculíka i podle Fiatu a jak mě naučili v autoškole, když vyšlápnete spojku nemůžete nikoho zranit:) Já už to asi jinak než se spojkou neumím, je to takový reflex:)
Fiat Tipo Kombi MY21 1,0 T FireFly 100k LIFE
Re: Řazení zpátečky
Ahoj. Za mě pokud už se dává převodovka dolů a z komponentů spojky je už něco načaté, vždy vyměnit celou sadu. Pokud něco vynecháš, polezeš tam za chvilku znovu právě pro ten díl který si nevyměnil. Geometrie není nutná.Foligno píše: ↑04 čer 2024 17:07Ano stává. Možná už dva roky- ne furt ale docela často. Podotýkám měl jsem nešvar opírat si nohu o pedál spojky když jsem stál třeba na červené. Dostal jsem za vyučenou a myslím, že už to nedělám, jenže mám nalítáno 60k a už mi občas přes zuby jde dvojka. nebo jakoby tam nedocvakla. Asi měsíc zpátky jsem měl auto v servisu na výměnu oleje filtrů klimu a kontrolu brzd- podotýkám no name protože s jediným značkovým v Ově jsem nebyl spokojený( tudíž mi asi padá záruka), i když chodím pravidelně...a tam mi říkali že už mi ta spojka docela odchází..takže se chci zeptat jestli odcházející spojka může opravit třeba jen výměna vypínacího ložiskaresp mechanismu nebo je třeba měnit i setrvačník lamelu atd zkrátka komplet- což znamená i následnou geometrii..?
Re: Řazení zpátečky
Řesil někdo jak odstranit vůli v řadící páce?
Ta přece je hlavním důvodem, proč jde obtížně zařadit zpátečku. Konkrétně jde o vůli v místě u převodovky, kde jsou dvě táhla od řadící páky.
Nevíte někdo jak tuto vůli odstranit, aby veškerý pohyb řadící pákou byl ihned přenášen k převodovce?
Ta přece je hlavním důvodem, proč jde obtížně zařadit zpátečku. Konkrétně jde o vůli v místě u převodovky, kde jsou dvě táhla od řadící páky.
Nevíte někdo jak tuto vůli odstranit, aby veškerý pohyb řadící pákou byl ihned přenášen k převodovce?
Re: Řazení zpátečky
No, ja štartujem bez stlačenia spojky už 14 rokov- najprv Citroen C4 a v súčasnosti Tipo 1,4 T jet. Mám r.v. 2019 so systémom Stop-štart, a v pohode štartuje, takže nemá žiadne elektronické obmedzenie, ktoré by tomu bránilo. Jedná sa len o to, že v prípade nestlačenia spojky sa ti pri štartovaní s nerozpojenou spojkovou lamelou navyše točí aj predloha v prevodovke, takže je o niečo viac zaťažený štartér a batéria. Rozdiel by si mohol rozpoznať v zime pri ranných štartoch pri teplotách hoooodne pod bodom mrazu -10 - 15°C a viac. Vtedy by to spôsoboval stuhnutý olej v prevodovke, ktorého odpor by navyše štartér musel prekonávať. A k tej spiatočke: Spiatočka nie je synchronizovaná, teda treba ju radiť výlučne, keď vozidlo stoji a nepohybuje sa ani 0,1 km/ hod. dopredu a ani dozadu. Ako celé vozidlo tak s pribudajúcimi km sa opotrebuváva aj prevodovka, takže je prirodzené, že po istom nájazde sa nemusí podariť dostať ju tam na prvý raz. Takže spojku povoliť , stlačiť a znovu zaradiť- ale teraz to už neučia v autoškole?