Výměna rozvodu 1,4 95k
Re: Výměna rozvodu 1,4 95k
Jinak jasně aretace vačky z přední části je úplně zbytečná. Vačky jsou spojeny ozub. koly navíc s vymezením vůli mezi zuby tak že je to úplně jedno.
Ty dvě aretacni místa pro vačky jsou tam dobře když vačky vyndaváš úplně ven.
Ty dvě aretacni místa pro vačky jsou tam dobře když vačky vyndaváš úplně ven.
- Dawid
- Moderátor
- Reactions:
- Příspěvky: 2154
- Registrován: 12 úno 2019 19:58
- Bydliště: Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna rozvodu 1,4 95k
Jasne, budu aretovat, bez toho bych to asi nedelal, ikdyz to taky lze. Samozrejmosti je oznacit si polohu remene vuci kolum. Pak by se nemelo nic stat a melo by to sedet.Paaulooss píše: ↑10 říj 2022 22:24Vlastně ta aretace je důležitá, aby se ti to v průběhu výměny nikam nehnulo - ideálně.
Postup je takový, že by se měl motor nastavit do aretacnich poloh pro výměnu rozvodů, ideálně zaarerovat a jít na věc.
Myslím, že v manuálu je pri nasazovani remenu a zaaretovani poloh kliky a vaček ještě kvůli přesnosti povolit vačkove kolo, dát řemen potom napinaci kladku na max a až poté vačkove kolo utáhnout. Kladku vrátit do správného nastavení. Nekolikrat otocit a znovu zkontrolovat napnuti a zda se sešly správně aretacni značky.
Určitě už se všem stalo na zaaretovanem motoru řemen o půl zubu nesedí atd.
Nějaký pár stupňový rozdíly nevadí ale jsme perfektcionisti a chceme to mít top.
Re: Výměna rozvodu 1,4 95k
Ahojte. Menil niekto sam svojpomocne rozvody na 1,4 atmo? Dawid ty si uz menil? Su na ozubenych kolach znaky? Ide mi o to ci by to slo urobit doma bez aretacnych pripravkov. Ak by to niekto robil tak mohol by sem hodit fotky ze ake znaky tam su a ako ich treba nastavit. Predpokladam ze na sponovanie kladky treba kluc do dvoch dierok alebo to ide aj s klucom na segerky?
- chrener
- Moderátor
- Reactions:
- Příspěvky: 728
- Registrován: 04 bře 2020 09:48
- Bydliště: Košice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna rozvodu 1,4 95k
Menil som svojpomocne rozvody na atmo 1.4 16V 70KW Fiat 500L teda totožné s Tipom... Nájazd 60000km no po 10 rokoch prevádzky...
Remeň a kladky boli v dobrom stave, no vodná pumpa už tiekla. Nie veľmi ale tiekla...
Čo sa týka montáže, kedysi som to robol bez prípravkou len pomocou vlastných značiek s motorom v HÚ.
Teraz ale jedine s prípravkami - aretácia je dôležitá pri správnom napínaní remeňa - musí sa povoliť koleso vačky aby sa remeň so zaistenou kľukou rovnomerne napínal z oboch strán, a práve preto je dôležité aj zaistenie vačky!
Po takomto nastavení po výmene rozvodov ide motor úplne inak - pocitovo je živší a lepšie ťahá, ochotnejšie sa nechá vytáčať...
Samozrejme s výmenou rozvodov sa menila aj chladiaca kvapalina, sviečky, remeň príslušenstva a olej+filtre...
Pri 60000 som už vymenil aj olej v prevodovke...
Robota zabrala cca 3 hodiny kľudnej práce...
Remeň a kladky boli v dobrom stave, no vodná pumpa už tiekla. Nie veľmi ale tiekla...
Čo sa týka montáže, kedysi som to robol bez prípravkou len pomocou vlastných značiek s motorom v HÚ.
Teraz ale jedine s prípravkami - aretácia je dôležitá pri správnom napínaní remeňa - musí sa povoliť koleso vačky aby sa remeň so zaistenou kľukou rovnomerne napínal z oboch strán, a práve preto je dôležité aj zaistenie vačky!
Po takomto nastavení po výmene rozvodov ide motor úplne inak - pocitovo je živší a lepšie ťahá, ochotnejšie sa nechá vytáčať...
Samozrejme s výmenou rozvodov sa menila aj chladiaca kvapalina, sviečky, remeň príslušenstva a olej+filtre...
Pri 60000 som už vymenil aj olej v prevodovke...
Robota zabrala cca 3 hodiny kľudnej práce...
ALFAROMEO Stelvio Quadrifoglio Verde 2.9BiTURBO 375KW Q4 Vesuvio
Re: Výměna rozvodu 1,4 95k
Tak asi radsej zvolim servis. Len otazne je kto ktomu ma aretacne pripravky okrem autorizaku. Tam by som nechcel ist lebo by som sa asi nedoplatil.
- chrener
- Moderátor
- Reactions:
- Příspěvky: 728
- Registrován: 04 bře 2020 09:48
- Bydliště: Košice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna rozvodu 1,4 95k
Aretačné prípravky stoja pár eur...
ALFAROMEO Stelvio Quadrifoglio Verde 2.9BiTURBO 375KW Q4 Vesuvio
Re: Výměna rozvodu 1,4 95k
Chrener prosim vedel by si mi poradit ktore su spravne aretacne pripravky pre tento 1,4atmo motor? Pozeral som na youtube rôzne videa a boli tam pouzite pripravky ktore sa davali namiesto sviecok alebo potom pripravok ktory sa upevnoval na opacnom konci vackoveho hriadela. Kluka sa aretovala na mieste kde sa zhodi remenica a nahodi pripravok na 3skrutky a druhy koniec pripravku sa priskrutkuje do otvoru kde je prichyteny plastovy kryt pre rozvod. Pripadne vedel by si vlozit foto tvojej sady? Dakujem
Re: Výměna rozvodu 1,4 95k
Fiat TIPO SW 1.6 mJET 88kw, DDCT
Lancia DELTA III 1.4 Tjet, 88kw, LPG M6
ex - Chrysler PT Cruiser 2.0, 104kw, LPG
ex - Fiat STILO 3dv, 1.6, 76kw, LPG
ex - Fiat CROMA 1.9 mJET, 110kw, AT6
ex - Opel OMEGA 3.2 V6, 160kw, AT4
ex - Opel OMEGA 2.5 V6, 125kw, M5
Lancia DELTA III 1.4 Tjet, 88kw, LPG M6
ex - Chrysler PT Cruiser 2.0, 104kw, LPG
ex - Fiat STILO 3dv, 1.6, 76kw, LPG
ex - Fiat CROMA 1.9 mJET, 110kw, AT6
ex - Opel OMEGA 3.2 V6, 160kw, AT4
ex - Opel OMEGA 2.5 V6, 125kw, M5
- chrener
- Moderátor
- Reactions:
- Příspěvky: 728
- Registrován: 04 bře 2020 09:48
- Bydliště: Košice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna rozvodu 1,4 95k
Tu je
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
ALFAROMEO Stelvio Quadrifoglio Verde 2.9BiTURBO 375KW Q4 Vesuvio
- Dawid
- Moderátor
- Reactions:
- Příspěvky: 2154
- Registrován: 12 úno 2019 19:58
- Bydliště: Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna rozvodu 1,4 95k
Přikládám výše zmíněný návod v PDF
@ondrik363 Díky
@ondrik363 Díky
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Re: Výměna rozvodu 1,4 95k
Dakujem chlapi. Ten protilahly drziak ktory je na tretej foto od chrenera sa kam umiestnuje?
Re: Výměna rozvodu 1,4 95k
Ak si pozries navod ktory som tu dal, tak zistis , ze na tvoj motor treba 1 a 2 pripravok..Treti a stvrty su na ine motory..
Fiat TIPO SW 1.6 mJET 88kw, DDCT
Lancia DELTA III 1.4 Tjet, 88kw, LPG M6
ex - Chrysler PT Cruiser 2.0, 104kw, LPG
ex - Fiat STILO 3dv, 1.6, 76kw, LPG
ex - Fiat CROMA 1.9 mJET, 110kw, AT6
ex - Opel OMEGA 3.2 V6, 160kw, AT4
ex - Opel OMEGA 2.5 V6, 125kw, M5
Lancia DELTA III 1.4 Tjet, 88kw, LPG M6
ex - Chrysler PT Cruiser 2.0, 104kw, LPG
ex - Fiat STILO 3dv, 1.6, 76kw, LPG
ex - Fiat CROMA 1.9 mJET, 110kw, AT6
ex - Opel OMEGA 3.2 V6, 160kw, AT4
ex - Opel OMEGA 2.5 V6, 125kw, M5
- chrener
- Moderátor
- Reactions:
- Příspěvky: 728
- Registrován: 04 bře 2020 09:48
- Bydliště: Košice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna rozvodu 1,4 95k
Prve dva sú na zaistenie kľuky a vačky, ten tretí sa umiestňuje pod vačkové kolo pri uvoľňovaní skrutky ako zaistenie - dá sa použiť aj nástroj na povoľovanie remeníc, ktorý sa zasúva do otvorov remenice... Vidlička č4 ja na napínaciu kladku...
ALFAROMEO Stelvio Quadrifoglio Verde 2.9BiTURBO 375KW Q4 Vesuvio
Re: Výměna rozvodu 1,4 95k
Super. Uz mi je vsetko jasne.Pozrel som si aj videa ktomu a nasiel na nete aj sadu pripravkov ktomu za 40eur. Este raz dakujem za pomoc a vysvetlenie. Na jesen sa vrhnem na to.