Vlhkost-prostor pro rezervu
Vlhkost-prostor pro rezervu
Moc vás Tipaři zdravím,
jsem tu nový a hned mám jednu otázku. Na mém kombíku se po velkých deštích objevuje vlhkost v prostoru rezervy. Není to stojící voda, ale ten koberec v rezervě je dost navlhlý.
Setkal se s tím už někdo z vás?
Kudy tam může téct? Guna kolem kufru vypadá v pořádku.
Pro zajímavost, k žárovkám zadních lamp (těch v kastli) se dá dostat jak?
Díky za cenné rady
jsem tu nový a hned mám jednu otázku. Na mém kombíku se po velkých deštích objevuje vlhkost v prostoru rezervy. Není to stojící voda, ale ten koberec v rezervě je dost navlhlý.
Setkal se s tím už někdo z vás?
Kudy tam může téct? Guna kolem kufru vypadá v pořádku.
Pro zajímavost, k žárovkám zadních lamp (těch v kastli) se dá dostat jak?
Díky za cenné rady
Re: Vlhkost-prostor pro rezervu
Takuto skusenost zatial nemam, treba poriadne pozriet tesnenie a odvodnovacie kanaliky, popozerat treba aj to, kde je to najviac navlhnute a zamerat sa na ten smer...
Co sa tyka svetiel, tak asi takto:
Co sa tyka svetiel, tak asi takto:
Fiat TIPO SW 1.6 mJET 88kw, DDCT
Lancia DELTA III 1.4 Tjet, 88kw, LPG M6
ex - Chrysler PT Cruiser 2.0, 104kw, LPG
ex - Fiat STILO 3dv, 1.6, 76kw, LPG
ex - Fiat CROMA 1.9 mJET, 110kw, AT6
ex - Opel OMEGA 3.2 V6, 160kw, AT4
ex - Opel OMEGA 2.5 V6, 125kw, M5
Lancia DELTA III 1.4 Tjet, 88kw, LPG M6
ex - Chrysler PT Cruiser 2.0, 104kw, LPG
ex - Fiat STILO 3dv, 1.6, 76kw, LPG
ex - Fiat CROMA 1.9 mJET, 110kw, AT6
ex - Opel OMEGA 3.2 V6, 160kw, AT4
ex - Opel OMEGA 2.5 V6, 125kw, M5
-
- Nováček
- Reactions:
- Příspěvky: 15
- Registrován: 21 úno 2024 09:53
Re: Vlhkost-prostor pro rezervu
Ahoj,
podařilo se Ti to nějak vyřešit, nebo neřešil někdo něco podobného? Já mám totiž stejný problém, pravá strana prostoru rezervy vlhne, ale fakt až ten úplně spodní pás tapecu u rezervy, nad tím nic mokré není. Nejspíš zadní světlo, ale jak to poznat a jak případně řešit? Díky.
podařilo se Ti to nějak vyřešit, nebo neřešil někdo něco podobného? Já mám totiž stejný problém, pravá strana prostoru rezervy vlhne, ale fakt až ten úplně spodní pás tapecu u rezervy, nad tím nic mokré není. Nejspíš zadní světlo, ale jak to poznat a jak případně řešit? Díky.
Re: Vlhkost-prostor pro rezervu
Jo! Podařilo! Bádal jsem nad tím skoro 3 měsíce...
Jde o to, že voda si cestu najde kdekoliv, takže je hodně těžký, přijít na to, kudy se voda dostává.
Začni tím, že se zavři do kufru a někdo bude stříkat vodu na auto - tím zkontroluješ, jestli to nejde kolem těsnění dveří kufru., když nic, musíš začít rozebírat.
Vyndej světlo a prohlídni, tím to ale taky nebude, protože to mají celkem chytře udělané.
Další krok je sundání čalounění postižené strany kufru - to čalounění má velké molitanové polštáře z vnitřní strany a ty já měl úplně nacucané, přestože v rezervě bylo většinou jenom vlhko..
Po sundání bude lépe vidět, kde to teče, ale ani to nemusí být výhra, protože:
Já měl netěsnost a teď POZOR - ve spoji plechů karoserie těsně v rohu, kde končí hagus a předchází střecha pod 5. dveře. Zevnitř na to místo nebylo vidět a vykapávalo to až dole, mnohem níž.Spoje jsou vytmeleny a pod lakem z výroby. Přišel jsem na to víceméně náhodou, protože ta dírka ani nebyla patrná, je to prostě kousek fabrického spoje plechů, který přestal těsnit...
Takže na co se zaměřit:
Těsnění kufru
Prostup drátů světel
Spoj plechů v horním rohu, jak končí hagus, kdo nemá, tak krycí lišta...
Jde o to, že voda si cestu najde kdekoliv, takže je hodně těžký, přijít na to, kudy se voda dostává.
Začni tím, že se zavři do kufru a někdo bude stříkat vodu na auto - tím zkontroluješ, jestli to nejde kolem těsnění dveří kufru., když nic, musíš začít rozebírat.
Vyndej světlo a prohlídni, tím to ale taky nebude, protože to mají celkem chytře udělané.
Další krok je sundání čalounění postižené strany kufru - to čalounění má velké molitanové polštáře z vnitřní strany a ty já měl úplně nacucané, přestože v rezervě bylo většinou jenom vlhko..
Po sundání bude lépe vidět, kde to teče, ale ani to nemusí být výhra, protože:
Já měl netěsnost a teď POZOR - ve spoji plechů karoserie těsně v rohu, kde končí hagus a předchází střecha pod 5. dveře. Zevnitř na to místo nebylo vidět a vykapávalo to až dole, mnohem níž.Spoje jsou vytmeleny a pod lakem z výroby. Přišel jsem na to víceméně náhodou, protože ta dírka ani nebyla patrná, je to prostě kousek fabrického spoje plechů, který přestal těsnit...
Takže na co se zaměřit:
Těsnění kufru
Prostup drátů světel
Spoj plechů v horním rohu, jak končí hagus, kdo nemá, tak krycí lišta...
Re: Vlhkost-prostor pro rezervu
Měl jsem to rozdělané přesně jako na tomto obrázku a potom i víc, akorát na druhé straně.
download/file.php?id=1437&mode=view
Voda kapala z hrany toho největšího otvoru a problém byl ve střeše...
Po cestě vody, nebylo mokré vůbec nic. Stropnice, čalounění nic. Až dole kolem rezervy.
download/file.php?id=1437&mode=view
Voda kapala z hrany toho největšího otvoru a problém byl ve střeše...
Po cestě vody, nebylo mokré vůbec nic. Stropnice, čalounění nic. Až dole kolem rezervy.
-
- Nováček
- Reactions:
- Příspěvky: 15
- Registrován: 21 úno 2024 09:53
Re: Vlhkost-prostor pro rezervu
No tvl
On ten Tvůj popis přesně sedí na můj stav - mokro nikde, až dole u rezervy. Teď už jsem taky ve fází rozdělání - dal jsem pryč ten postranní tapec (a ano, logicky molitany nacucané), plechy jsem počmáral křídou a doufám, že tak vypozoruju cestu vody. Světlem to asi nepůjde, tam bylo sucho, ale přesto jsem kabelovou průchodku vyčistil a namazal.
No a když jsi měl dírku úplně nahoře, to jsi musel rozdělat i komplet ty plasty nad tím tapecem, ne? Nebo jak jsi se tam dostal? Možná by to video nebylo od věci...
On ten Tvůj popis přesně sedí na můj stav - mokro nikde, až dole u rezervy. Teď už jsem taky ve fází rozdělání - dal jsem pryč ten postranní tapec (a ano, logicky molitany nacucané), plechy jsem počmáral křídou a doufám, že tak vypozoruju cestu vody. Světlem to asi nepůjde, tam bylo sucho, ale přesto jsem kabelovou průchodku vyčistil a namazal.
No a když jsi měl dírku úplně nahoře, to jsi musel rozdělat i komplet ty plasty nad tím tapecem, ne? Nebo jak jsi se tam dostal? Možná by to video nebylo od věci...
Re: Vlhkost-prostor pro rezervu
video: https://www.uschovna.cz/zasilka/OSW89M6KNCU5MHRF-BHH/
Ten spoj jsem tmelil zvenku. Zevnitř se tam nedostaneš, i když sundáš všechny plasty, tak ten sloupek má několik několik vrstev plechových výztuh, různý plechový dutiny atd. a není tam vidět.
V dutině můžeš sledovat stopy po vodě, špínu, narezlé hrany plechů.
Vysleduj, kudy se dostává voda do těch molitanů a pak bych zkusil testík co je na videu... Zatěsnil jsem místo pomocí pásky, nalil vodu, ta tam měla zůstat stát a místo toho zmizela...
Ten spoj jsem tmelil zvenku. Zevnitř se tam nedostaneš, i když sundáš všechny plasty, tak ten sloupek má několik několik vrstev plechových výztuh, různý plechový dutiny atd. a není tam vidět.
V dutině můžeš sledovat stopy po vodě, špínu, narezlé hrany plechů.
Vysleduj, kudy se dostává voda do těch molitanů a pak bych zkusil testík co je na videu... Zatěsnil jsem místo pomocí pásky, nalil vodu, ta tam měla zůstat stát a místo toho zmizela...
-
- Nováček
- Reactions:
- Příspěvky: 15
- Registrován: 21 úno 2024 09:53
Re: Vlhkost-prostor pro rezervu
Díky za video. No asi to nebude můj případ, při zkoušce s "přehradou" se tam voda drží a nikam nemizí. Holt budu muset realizovat větší vodní zkoušku, ať už přírodní, či umělou.
Re: Vlhkost-prostor pro rezervu
Tak to je ta lepší varianta. Zavři se do kufru a ať na to někdo stříká vodu.
Další pravděpodobnou možností jsou buď spoje plechů odtokového žlabu kolem kufru a nebo, pod těsněním kufru se sbíhají 3 plechy.
Pokud to těsnění někde nahoře teče, může to pustit vodu mezi plechy dovnitř do kastle (to mi radili v autorizáku)
Když máš sundaný ten tapec, tak to dřív nebo později vysleduješ...
Další pravděpodobnou možností jsou buď spoje plechů odtokového žlabu kolem kufru a nebo, pod těsněním kufru se sbíhají 3 plechy.
Pokud to těsnění někde nahoře teče, může to pustit vodu mezi plechy dovnitř do kastle (to mi radili v autorizáku)
Když máš sundaný ten tapec, tak to dřív nebo později vysleduješ...
-
- Nováček
- Reactions:
- Příspěvky: 15
- Registrován: 21 úno 2024 09:53
Re: Vlhkost-prostor pro rezervu
Aniž bych chtěl cokoliv zakřiknout, tak to vypadá, že C bylo v mém případě správně - sice jsem nezjistil, kudy to protékalo (do těch dutin mezi plechy prostě není vidět, možná tak nějakou štěrbinovou kamerou), ale po sundání, očištění (BTW bordelu tam byl kotel) a namazání těsnění kufru a té hrany, na kterém je nasazené, je sucho. Ještě mě tak napadlo tu hranu (což jsou vlastně spojené plechy u sebe, mezi kterými to asi protékalo) zatáhnout silikonem, ale to až případně pokud by se to znovu objevilo. Tak snad to bylo opravdu ono a někomu to pomůže.
Re: Vlhkost-prostor pro rezervu
Zdravím,
mám Fiat Tipo combi 1,4 TJet 2017 a měl jsem též problém s vodou v kufru pod rezervou. Po nějaké době jsem pomocí hadrů zasunutých na stranách pod tapecírunk kufru zjistil, že to jde z levé strany. Na Youtubu jsem koukal na různá videa a to mě navedlo na správnou stopu. Na vnitřních bocích zadních podběhů je na každé straně "výdech" sloužící k odvodu přetlaku vzduchu při zavírání dveří. Bohužel to není nikde normálně vidět, muselo by se to asi docela dost odstrojit a to se mi nechtělo. Přizvedl jsem vůz, abych se dostal pod kufr a zkusil jsem tam dívat zdola přes zrcátko, i když to je vidět jen v ostrém úhlu. Je tam prostě do karoserie vložený plastový díl, který při pohmatu měl vůli a byla znatelná malá mezera, která tím vznikala. Nevím, jak a zda vůbec je to z výroby nějak utěsněno, ale vyřešil jsem to jednoduše, že jsem tam nanesl postupně prstama plastické těsnění (něco jako medvědí h...o) a po celém obvodu tohoto dílu jsem to do té mezery namačkal. Od té doby cca 4 měs. je v kufru sucho. Sice se to vleže nedělá úplně komfortně, přístup tam ale zvenku odspodu je natolik, že se to dá zvládnout. Nehorší je najít správnou příčinu.
PS: doporučuji šroub držící pěnový výlisek pro rezervu vyšroubovat a namazat, jinak bude v budoucnu problém s jeho vyjmutím, neboť zarezne, protože ta díra je skrz a zespoda na co cáká voda. Už se mi to stalo, když jsem chtěl ten výlisek vyjmout, abych si tam dal dojezdové kolo.
Zdar!
mám Fiat Tipo combi 1,4 TJet 2017 a měl jsem též problém s vodou v kufru pod rezervou. Po nějaké době jsem pomocí hadrů zasunutých na stranách pod tapecírunk kufru zjistil, že to jde z levé strany. Na Youtubu jsem koukal na různá videa a to mě navedlo na správnou stopu. Na vnitřních bocích zadních podběhů je na každé straně "výdech" sloužící k odvodu přetlaku vzduchu při zavírání dveří. Bohužel to není nikde normálně vidět, muselo by se to asi docela dost odstrojit a to se mi nechtělo. Přizvedl jsem vůz, abych se dostal pod kufr a zkusil jsem tam dívat zdola přes zrcátko, i když to je vidět jen v ostrém úhlu. Je tam prostě do karoserie vložený plastový díl, který při pohmatu měl vůli a byla znatelná malá mezera, která tím vznikala. Nevím, jak a zda vůbec je to z výroby nějak utěsněno, ale vyřešil jsem to jednoduše, že jsem tam nanesl postupně prstama plastické těsnění (něco jako medvědí h...o) a po celém obvodu tohoto dílu jsem to do té mezery namačkal. Od té doby cca 4 měs. je v kufru sucho. Sice se to vleže nedělá úplně komfortně, přístup tam ale zvenku odspodu je natolik, že se to dá zvládnout. Nehorší je najít správnou příčinu.
PS: doporučuji šroub držící pěnový výlisek pro rezervu vyšroubovat a namazat, jinak bude v budoucnu problém s jeho vyjmutím, neboť zarezne, protože ta díra je skrz a zespoda na co cáká voda. Už se mi to stalo, když jsem chtěl ten výlisek vyjmout, abych si tam dal dojezdové kolo.
Zdar!
-
- Nováček
- Reactions:
- Příspěvky: 15
- Registrován: 21 úno 2024 09:53
Re: Vlhkost-prostor pro rezervu
Tak vyhráno bohužel nemám, teď po těch velkých deštích jsem tam našel tak litr vody Nevím jestli vrchem, spodem, už toho mám dost, vyhodím spodní dno a budu průběžně sušit, na hledání nemám čas ani nervy. Navíc se objevilo lehké zatékání dole u zadních dveří spolujezdce. Fakt auto za všechny prachy
-
- Nováček
- Reactions:
- Příspěvky: 15
- Registrován: 21 úno 2024 09:53
Re: Vlhkost-prostor pro rezervu
Dokázal by někdo zjistit kód těsnění kufru pro combi? Ještě bych ho asi zkusil vyměnit... Díky.