Active Grill Shutter projekt

Motor, převodovka, cukání...
Odpovědět
Uživatelský avatar
ondrik363
Junior
Junior
Reactions:
Příspěvky: 222
Registrován: 13 pro 2020 07:53
Bydliště: Častkovce

Active Grill Shutter projekt

Příspěvek od ondrik363 »

Tak som sa pustil do noveho projektu - AGS. Podla prirucky - " Fiat Tipo je vybavený uzávierkou aktívneho grilu. Systém zabezpečuje aerodynamickú jazdu reguláciou prúdenia vzduchu pomocou série panelov, ktoré sa aktivujú vo vnútri prednej masky.
Jeho pôsobenie zaisťuje rýchlejšie zahriatie motora, zníženie hluku a väčšiu ochranu chladiacej jednotky." Kedze mam toho "dizlaka", tak hlavne v zimnom obdobi by mohol kurit rychlejsie.. :lol:

Nakodovane to uz mam cez AlfaObd, PROXY o.k., uz aj hlasi ECU motora DTC kod, cize po "softwerovej" stranke sa to javi byt o.k. . Co sa tyka zapojenia - +12V, zem, samotna komunikacia cez LIN BUS. Cakam este na diel - zaluzie s ovladacim motorcekom. Jedina vacsia robota potom - dat dolu naraznik. :lol:

Nejake foto potom, ked to bude hotove.


Fiat TIPO SW 1.6 mJET 88kw, DDCT
Lancia DELTA III 1.4 Tjet, 88kw, LPG M6
ex - Chrysler PT Cruiser 2.0, 104kw, LPG
ex - Fiat STILO 3dv, 1.6, 76kw, LPG
ex - Fiat CROMA 1.9 mJET, 110kw, AT6
ex - Opel OMEGA 3.2 V6, 160kw, AT4
ex - Opel OMEGA 2.5 V6, 125kw, M5
Uživatelský avatar
chrener
Moderátor
Moderátor
Reactions:
Příspěvky: 728
Registrován: 04 bře 2020 09:48
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Re: Active Grill Shutter projekt

Příspěvek od chrener »

Nazdar!
Noo konečne sa niečo deje...
Otázka znie či je ovládanie grilu plne v réžii ECU a čo všetko patrí do podmienok otvorenia/zatvorenia... V prípade použitia AC predpokladám bude plne otvorený... Zakrýva to komplet chladiče alebo iba ich časť?
Obrázek
ALFAROMEO Stelvio Quadrifoglio Verde 2.9BiTURBO 375KW Q4 Vesuvio
Uživatelský avatar
ondrik363
Junior
Junior
Reactions:
Příspěvky: 222
Registrován: 13 pro 2020 07:53
Bydliště: Častkovce

Re: Active Grill Shutter projekt

Příspěvek od ondrik363 »

Ovladanie je v rezii ECU motora, je to ta ista linka, cez ktoru to komunikuje aj s IAM alternatoru.. Aky je algoritmus, kedy a za akych podmienok to otvara a zatvara zaluzie, to momentalne neviem, v elearne je len vseobecny popis. Ked to budem mat hotove, potom zozbieram nejake live data a dam sem podrobnejsi popis, ako to funguje..

Co sa tyka samotnej mriezky, tak ta zakryva komplet vrchnu cast narazniku, teda mriezku, kde je logo Fiat.. Spodna mriezka v narazniku je stale otvorena, tam niesu ziadne aktivne zaluzie. Spodna cast chladica vody, chladica klimy a intercooler, tak tam stale prudi urcite mnozstvo vzduchu.
Fiat TIPO SW 1.6 mJET 88kw, DDCT
Lancia DELTA III 1.4 Tjet, 88kw, LPG M6
ex - Chrysler PT Cruiser 2.0, 104kw, LPG
ex - Fiat STILO 3dv, 1.6, 76kw, LPG
ex - Fiat CROMA 1.9 mJET, 110kw, AT6
ex - Opel OMEGA 3.2 V6, 160kw, AT4
ex - Opel OMEGA 2.5 V6, 125kw, M5
Uživatelský avatar
Dawid
Moderátor
Moderátor
Reactions:
Příspěvky: 2154
Registrován: 12 úno 2019 19:58
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Re: Active Grill Shutter projekt

Příspěvek od Dawid »

Budu sledovat, jak pokrocis... zajimava tema..
Obrázek
Uživatelský avatar
ondrik363
Junior
Junior
Reactions:
Příspěvky: 222
Registrován: 13 pro 2020 07:53
Bydliště: Častkovce

Re: Active Grill Shutter projekt

Příspěvek od ondrik363 »

Tak dnes uspesna montaz aktivnych mriezok..Montaz jednoducha, vsetko pasovalo, len ten predny naraznik /demontaz-montaz/..fuj,, :lol:

Co som doteraz odsledoval -
- pri vypadku komunikacie po LIN BUS - mriezky sa uplne otvoria
- pri vypnuti motora, tiez sa automaticky otvoria
- po nastartovani sa uplne zatvoria a caka sa na "povel" od ECU motora
- pri zapnutej klime, mriezky uplne zatvorene
- regeneracia DPF- zatial nemam odsledovane, ale ratam, ze budu otvorene, z dovodu ucinejsieho chladenia samotneho DPF filtra, uvidim - potom dam info..
Vyzera to tak ,ze najdolezitejsi parameter je teplota motora, resp. chladiacej kvapaliny. Podla toho sa mriezky za jazdy otvaraju alebo zatvaraju..Je tam krokovy motorcek, draha pohybu od 0 do 100%, resp. od 0 do 90 stupnov. Este som si vsimol, ze sa znizil hluk motora vonku, ked stojim pri aute..

Par foto...

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek
Fiat TIPO SW 1.6 mJET 88kw, DDCT
Lancia DELTA III 1.4 Tjet, 88kw, LPG M6
ex - Chrysler PT Cruiser 2.0, 104kw, LPG
ex - Fiat STILO 3dv, 1.6, 76kw, LPG
ex - Fiat CROMA 1.9 mJET, 110kw, AT6
ex - Opel OMEGA 3.2 V6, 160kw, AT4
ex - Opel OMEGA 2.5 V6, 125kw, M5
Uživatelský avatar
chrener
Moderátor
Moderátor
Reactions:
Příspěvky: 728
Registrován: 04 bře 2020 09:48
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Re: Active Grill Shutter projekt

Příspěvek od chrener »

Gratulácia k úspešnému projektu!
V bulletine na Tipo FL píšu že aktívne klapky majú aj aerodynamickú funkciu vo vysokých/vyšších rýchlostiach. Je na to nejaká kolonka v MES?
Dá sa to odsledovať?
Schéma zapojenia prosím?!?
:mrgreen:
Obrázek
ALFAROMEO Stelvio Quadrifoglio Verde 2.9BiTURBO 375KW Q4 Vesuvio
Uživatelský avatar
ondrik363
Junior
Junior
Reactions:
Příspěvky: 222
Registrován: 13 pro 2020 07:53
Bydliště: Častkovce

Re: Active Grill Shutter projekt

Příspěvek od ondrik363 »

Aerodynamicka funkcia spociva v tom, ze aj pri dialnicnej rychlosti je mriezka uplne zatvorena, tym padom prudiaci vzduch nevchadza do motoroveho priestoru cez prednu priezku, ale obteka naraznik po kapote, okolo predneho okna a cez strechu...Takze sa znizuje aerodynamicky odpor auta a klesa hlucnost..Myslim, ze o 1,2dB, co je celkom slusne cislo... 8-)

Schema:

M010 - ECU motora
N227 - akcny clen aktivnej mriezky

Obrázek
Fiat TIPO SW 1.6 mJET 88kw, DDCT
Lancia DELTA III 1.4 Tjet, 88kw, LPG M6
ex - Chrysler PT Cruiser 2.0, 104kw, LPG
ex - Fiat STILO 3dv, 1.6, 76kw, LPG
ex - Fiat CROMA 1.9 mJET, 110kw, AT6
ex - Opel OMEGA 3.2 V6, 160kw, AT4
ex - Opel OMEGA 2.5 V6, 125kw, M5
Uživatelský avatar
chrener
Moderátor
Moderátor
Reactions:
Příspěvky: 728
Registrován: 04 bře 2020 09:48
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Re: Active Grill Shutter projekt

Příspěvek od chrener »

Schéma zapojenia resp. LIN pin do ECU asi nebude rovnaká pre všetky motorizácie, či?
Obrázek
ALFAROMEO Stelvio Quadrifoglio Verde 2.9BiTURBO 375KW Q4 Vesuvio
Uživatelský avatar
ondrik363
Junior
Junior
Reactions:
Příspěvky: 222
Registrován: 13 pro 2020 07:53
Bydliště: Častkovce

Re: Active Grill Shutter projekt

Příspěvek od ondrik363 »

Myslim,ze nie...Ale je to ta ista komunikacna linka, ktora komunikuje aj s inteligentnym modulom alternatora - IAM.
Fiat TIPO SW 1.6 mJET 88kw, DDCT
Lancia DELTA III 1.4 Tjet, 88kw, LPG M6
ex - Chrysler PT Cruiser 2.0, 104kw, LPG
ex - Fiat STILO 3dv, 1.6, 76kw, LPG
ex - Fiat CROMA 1.9 mJET, 110kw, AT6
ex - Opel OMEGA 3.2 V6, 160kw, AT4
ex - Opel OMEGA 2.5 V6, 125kw, M5
Uživatelský avatar
ondrik363
Junior
Junior
Reactions:
Příspěvky: 222
Registrován: 13 pro 2020 07:53
Bydliště: Častkovce

Re: Active Grill Shutter projekt

Příspěvek od ondrik363 »

Tak dalsie nove zistenia - mriezky sa otvaraju pri teplote vody 95°C , ked klesne teplota na cca 89-90°C, znova sa zatvoria. Pri regeneracii DPF filtra - mriezka otvorena, ako som predpokladal. Este som pisal, ze mriezky sa otvoria aj pri vypnuti motora - teraz to uz tak nerobi..Bolo to kratko po montazi, asi ked sa to malo cas potom zladit s prikazmi z ECU motora, tak zostavaju zatvorene. Vsimol som si ale dalsiu vec , ked nastartujem motor, tak prebehne nejaky test - zatvorene/otvorene/zatvorene. Po teste, ked je vsetko ok, zostanu zatvorene a uz potom reaguju pocas jazdy na ECU motora..

Este jednu vec nemam potvrdenu, ale myslim, ze to bude tak - pri dochladzovani motora, cize ked bezia ventilatory na chladici a motor sa vypne, tiez je mriezka otvorena a zostane otvorena do dalsieho nastartovania motora.
Fiat TIPO SW 1.6 mJET 88kw, DDCT
Lancia DELTA III 1.4 Tjet, 88kw, LPG M6
ex - Chrysler PT Cruiser 2.0, 104kw, LPG
ex - Fiat STILO 3dv, 1.6, 76kw, LPG
ex - Fiat CROMA 1.9 mJET, 110kw, AT6
ex - Opel OMEGA 3.2 V6, 160kw, AT4
ex - Opel OMEGA 2.5 V6, 125kw, M5
Uživatelský avatar
chrener
Moderátor
Moderátor
Reactions:
Příspěvky: 728
Registrován: 04 bře 2020 09:48
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Re: Active Grill Shutter projekt

Příspěvek od chrener »

@ondrik363 Ahoj, mohol by som ťa poprosiť o proxi súbor? Chcem pozrieť či to zapísalo aj jednotku (AGS). AK nie verejne tak na mail. Ďakujuem...
Obrázek
ALFAROMEO Stelvio Quadrifoglio Verde 2.9BiTURBO 375KW Q4 Vesuvio
Uživatelský avatar
ondrik363
Junior
Junior
Reactions:
Příspěvky: 222
Registrován: 13 pro 2020 07:53
Bydliště: Častkovce

Re: Active Grill Shutter projekt

Příspěvek od ondrik363 »

Cau..Momentalne casovo nestiham..Zacal som nieco prerabat v dome...Predpokladam, ze ches vediet ktory byte sa zmenil a jeho novu hodnotu...Ak bude trocha viac casu, tak to pozriem, lebo je to na dlhsie - musim to AGS odkodovat, a potom znova nakodovat..Ale ak chces vediet skor, ci to u teba preslo, tak po zarovnani musi hned ECU motora hlasit DTC - U11E9-00 , ak nie je servomotor pripojeny a chýba samozrejme LIN BUS komunikacia..
Fiat TIPO SW 1.6 mJET 88kw, DDCT
Lancia DELTA III 1.4 Tjet, 88kw, LPG M6
ex - Chrysler PT Cruiser 2.0, 104kw, LPG
ex - Fiat STILO 3dv, 1.6, 76kw, LPG
ex - Fiat CROMA 1.9 mJET, 110kw, AT6
ex - Opel OMEGA 3.2 V6, 160kw, AT4
ex - Opel OMEGA 2.5 V6, 125kw, M5
Uživatelský avatar
chrener
Moderátor
Moderátor
Reactions:
Příspěvky: 728
Registrován: 04 bře 2020 09:48
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Re: Active Grill Shutter projekt

Příspěvek od chrener »

No nie celkom,
stačí poslať posledný FESLOG a ja si to pozriem.
Zaujíma ma hlavne či to eviduje aj samotný modul (NODE), alebo to je len vecou kódovania...
Ale ako naznačuješ, riadi to ECM čiže tam asi AGS Node nebude...
Obrázek
ALFAROMEO Stelvio Quadrifoglio Verde 2.9BiTURBO 375KW Q4 Vesuvio
Uživatelský avatar
ondrik363
Junior
Junior
Reactions:
Příspěvky: 222
Registrován: 13 pro 2020 07:53
Bydliště: Častkovce

Re: Active Grill Shutter projekt

Příspěvek od ondrik363 »

Ok..To by som mohola zajtra spravit..Ale tiez myslim, ze to node nebude...
Fiat TIPO SW 1.6 mJET 88kw, DDCT
Lancia DELTA III 1.4 Tjet, 88kw, LPG M6
ex - Chrysler PT Cruiser 2.0, 104kw, LPG
ex - Fiat STILO 3dv, 1.6, 76kw, LPG
ex - Fiat CROMA 1.9 mJET, 110kw, AT6
ex - Opel OMEGA 3.2 V6, 160kw, AT4
ex - Opel OMEGA 2.5 V6, 125kw, M5
Odpovědět