Zdravím všechny,
před krátkou dobou jsem koupil Tipo r. 2018. Je to moje první auto a příliš se v tom nevyznám, tak se předem omlouvám za amatérský dotaz.
Můj problém je, že moje Tipo má na sobě větší množství škrábanců a kosmetických vad. Jde převážně o drobnosti (vlasové škrábance okolo klik a na nákladové hraně kufru + pár větších poškození vzniklých v provozu, viz foto). Tak nějak se mi nechce se smířit s tím, že budu mít ošklivou karoserii, ale dopřát autu nový lak by bylo hádám dost nákladné. Napadlo mě tedy, že bych to mohl vyřešit celopolepem (tzv. Car wrap). Nemůžu tím ale karoserii nějak ublížit? Nezačne mi to pod folií hnít?
Děkuji za vaše připomínky a podněty.
Oprava laku fólií
- chrener
- Moderátor
- Reactions:
- Příspěvky: 729
- Registrován: 04 bře 2020 09:48
- Bydliště: Košice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Oprava laku fólií
Čau!
ideš na to úplne zle!
Zaprvé tieto škrabance sa dajú na 90% zaleštiť. Miesto kde je škrabanec polej vodou, ak vizuálne škrabanec zmizne je možné ho leštením odstrániť.
Rovno daj preleštiť celé auto... Miesta kde je farba poškodená zatri farbou pred leštením. Tú získaš v predajni autolakov - naplnia ti ju do fixy alebo kartuše... čo sa týka wrapu alebo celopolepu, stojí to nemalé peniaze a tá fólia kopíruje povrch - čiže vidieť všetky ryhy a odprsknuté miesta - čiže pred lepením treba auto pripraviť podobne ako pred lakovaním... Pokiaľ sa to nechá, v mieste kazu sa časom fólia odlepí // vytvorií sa bublina.
Neošetrený kov samozrejme pod fóliou koroduje...
Čiže zamňa zatrieť oprsknuté miesta, nechať profesionálne preleštiť a potom poriadne navoskovať...
ideš na to úplne zle!
Zaprvé tieto škrabance sa dajú na 90% zaleštiť. Miesto kde je škrabanec polej vodou, ak vizuálne škrabanec zmizne je možné ho leštením odstrániť.
Rovno daj preleštiť celé auto... Miesta kde je farba poškodená zatri farbou pred leštením. Tú získaš v predajni autolakov - naplnia ti ju do fixy alebo kartuše... čo sa týka wrapu alebo celopolepu, stojí to nemalé peniaze a tá fólia kopíruje povrch - čiže vidieť všetky ryhy a odprsknuté miesta - čiže pred lepením treba auto pripraviť podobne ako pred lakovaním... Pokiaľ sa to nechá, v mieste kazu sa časom fólia odlepí // vytvorií sa bublina.
Neošetrený kov samozrejme pod fóliou koroduje...
Čiže zamňa zatrieť oprsknuté miesta, nechať profesionálne preleštiť a potom poriadne navoskovať...
ALFAROMEO Stelvio Quadrifoglio Verde 2.9BiTURBO 375KW Q4 Vesuvio
Re: Oprava laku fólií
Zdar,
jelikož parkuju na ulici, tak mi už škrábance přestaly vadit. Jak píše kolega, nech namíchat lak do opravné tužky a na lesk bych vyzkoušel teď poslední dobou velmi propagovaný Ceramikker. Mohlo by to být řešení drahého leštění.
jelikož parkuju na ulici, tak mi už škrábance přestaly vadit. Jak píše kolega, nech namíchat lak do opravné tužky a na lesk bych vyzkoušel teď poslední dobou velmi propagovaný Ceramikker. Mohlo by to být řešení drahého leštění.
Re: Oprava laku fólií
Pravdou je, že pokud má Ceramikker mít výsledný efekt, tak to chce lak před ním taky dobře připravit...
Takže, lokální retuše, přeleštit a pak nějakou ochranu, třeba Ceramikker.
Každopádně, pokud to dáš profi detailerovi, tak to sice bude něco stát - ale potom auto nepoznáš, rozdíl je velký.
Takže, lokální retuše, přeleštit a pak nějakou ochranu, třeba Ceramikker.
Každopádně, pokud to dáš profi detailerovi, tak to sice bude něco stát - ale potom auto nepoznáš, rozdíl je velký.