T-jet chiptuning dotaz

Motor, převodovka, cukání...
Odpovědět
pavouk
Nováček
Nováček
Reactions:
Příspěvky: 1
Registrován: 30 lis 2023 11:20

T-jet chiptuning dotaz

Příspěvek od pavouk »

Zdravím,

jsem v tomto laik, ale zaujal mě chiptuning na https://www.profi-chiptuning.cz/osobni- ... -jet-88-kw a to ECO verze.

Podle grafů a hodnot mi to smysl dává, ale jak jsem psal, jsem laik a k tomu skeptik. Máte někdo s touto firmou zkušenost, či případně s podobným chiptuningem, který sníží takto spotřebu a ktomu zvýší i výkon? Je v tom nějaký háček nebo nechtěný vedlejší efekt?

Zkusil jsem samozřejmě i hledat a pochopil jsem, že je pak lepší měnit olej častěji, ale budu rád za další info.

Jednalo by se o T-Jet z 2019. Díky za odpovědi.


Uživatelský avatar
ondrik363
Junior
Junior
Reactions:
Příspěvky: 222
Registrován: 13 pro 2020 07:53
Bydliště: Častkovce

Re: T-jet chiptuning dotaz

Příspěvek od ondrik363 »

Ja mam chiptuning na mojej Delte 2009 1.4 tjet, original 88kw, po tuningu neviem, ale odhadujem cca 110kw..Chcel som s tym ist aj na brzdu, aby som vedel presne, ale nebol zatial na to cas....

Co sa tyka samotnej upravy RJ, 99% firiem naharavaju uz upraveny soft, ktory sa da kupit za par korun na ebay alebo ali.....Nic viac. Aj mna presviedcal tuner, ze ide upravovat mapy, lambda sondy a podobne sra.ky..Dobre som sa pobavil...A ze do hodiny je hotovy.. :lol: :lol: :lol: ..Profi tuning prebieha v trocha inej podobe - pohrat sa s nastavenim, ist na brzdu, zase doladit a tak stale dookola, az kym to nebude vyladene..To by ale bezny vodic nikdy nezaplatil..Tam sa pohybujeme uz v inych cifrach...

T-jet sa tunuje uplne jednoducho, posunie sa plniaci tlak turba do vacsich krajnych hodnot, nieco ako overboost, ale s tym , aby RJ nedavala chybove hlasenia o vysokom tlaku vzduchu.. RJ si automaticky dopocita potrebny objem paliva na zaklade mnozstva vzduchu...Je to bezpecny sposob tunovania, bez rizika..Ak by sa zacal niekto hrat uz aj s mnozstvom paliva, tak tam uz cihaju nebezpecenstva v podobe chudobnej zmesi, vysokych teplot nielen turba, ale aj ostatnych komponentov motora - piesty, atd....

Mne pred tuningom Delta dosahovala max. krutak niekde medzi 1750 - 2500ot/min...Po tuningu sa to rozliezlo medzi 2000 - 4000 ot/min. Pocitovo bol tah motora silnejsi pred tuningom, ale realne zrychlenie je lepsie po tuningu....

Uspora paliva - tam je to subjektivne...Ja som si nedal chipnut deltu kvoli uspore paliva, ale kvoli zvyseniu vykonu.. A teda s radostou vyuzivam to, za co som zaplatil - takze spotreba isla hore...Mam tam aj LPG , spotreba isla o cca 1 liter LPG hore..Ale ako pisem, je to subjektivne - ja tomu dost nakladam...

Uspory sa vacsinou dosahovalo pri tuningu dieslov, kde sa vyuzival ten obrovsky krutak a potom brzdenie motorom...Pretoze z logickeho hladiska - vacsi vykon potrebuje viac paliva...Je len na soferovi, ako vyuzije potencial chipnuteho motoru - ci bude jazdit na spotrebu alebo pre zabavu..
Fiat TIPO SW 1.6 mJET 88kw, DDCT
Lancia DELTA III 1.4 Tjet, 88kw, LPG M6
ex - Chrysler PT Cruiser 2.0, 104kw, LPG
ex - Fiat STILO 3dv, 1.6, 76kw, LPG
ex - Fiat CROMA 1.9 mJET, 110kw, AT6
ex - Opel OMEGA 3.2 V6, 160kw, AT4
ex - Opel OMEGA 2.5 V6, 125kw, M5
Uživatelský avatar
hans55
Člen klubu
Člen klubu
Reactions:
Příspěvky: 120
Registrován: 30 bře 2020 17:29
Bydliště: Česká Sibiř

Re: T-jet chiptuning dotaz

Příspěvek od hans55 »

Zkušenost s chiptuningem mám jen s naftou (Vectra 2,0 Di kombi), dělali to na Kladně, firmu už nevím. Výkon šel nahoru, první cesta po dálnici byla hrůza, po naložení za mnou černo pár km, pak si to sedlo a pohoda. Chorvatsko a zpět ve třech s plným kufrem za 5,3 litru.
Tipo kombi 1,4 T-Jet, 09/2017
Stilo 1,4 hatch 3dv. 2004
Stilo 1,6 kombi 2006 - Ex
Nejkrásnější pohled na Prahu je ve zpětném zrcátku
Uživatelský avatar
Jirka Mirror
Junior
Junior
Reactions:
Příspěvky: 137
Registrován: 04 lis 2020 17:38

Re: T-jet chiptuning dotaz

Příspěvek od Jirka Mirror »

S T-jetem to neni tak jednoduché nejde to pořádně chipovat přes OBD, musí se přímo do jednotky.
Mě to dělali v Xtuningu přímo na brzdě a trvalo to dobré 3hodiny, nárůst výkonu je hodně znatelný a spotřeba šla tak o 0,5l dolů.
Koukni na graf z brzdy v mojí garáži.
Fiat Tpo 1,4Tjet HB Mirror
modrá Venezia
Odpovědět